Τα φτωχότερα Χριστούγεννα
Τα χειρότερα Χριστούγεννα των τελευταίων ετών ήταν τα φετινά για τους έλληνες όπως και τους λοιπούς ευρωπαίους καταναλωτές και εμπόρους. Το φάσμα της κρίσης που πλανάται πάνω...από την Ευρώπη σε συνδυασμό με τα μέτρα λιτότητας που έχουν επιβάλει οι περισσότερες χώρες μειώνοντας τα διαθέσιμα εισοδήματα προκάλεσαν βουτιά στις δαπάνες των νοικοκυριών για χριστουγεννιάτικα δώρα και άλλες αγορές. Μάλιστα η μείωση των δαπανών φέτος έφτασε ακόμη και το 40% σε σύγκριση εκείνες του 2007. Πολλοί Ευρωπαίοι περιμένουν τώρα τις εκπτώσεις του Ιανουαρίου για να ψωνίσουν και στρέφονται σε πιο οικονομικά δώρα ή αγορές από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.Η μεγαλύτερη βουτιά καταγράφηκε στις χώρες που δέχονται τις πιο ισχυρές πιέσεις από τους δανειστές τους και τις αγορές. Στην Ιταλία, οι λιανέμποροι έζησαν τα χειρότερα Χριστούγεννα της τελευταίας δεκαετίας αφού τα νοικοκυριά αναγκάστηκαν να μειώσουν δραστικά τα διαθέσιμα ποσά για δώρα και άλλα ψώνια. Οι Ιταλοί, σύμφωνα με το Bloomberg, ξόδεψαν 48 ευρώ λιγότερα κατ' άτομο αυτή την εορταστική περίοδο. Τη μεγαλύτερη μείωση (30%) σημείωσαν οι πωλήσεις ειδών ένδυσης και υπόδησης. Συνολικά οι Ιταλοί ξόδεψαν τις φετινές γιορτές 4,4 δισ. ευρώ, που είναι 400 εκατ. ευρώ λιγότερα από όσα προέβλεπε η καταναλωτική οργάνωση Federconsummatori. Τα μέτρα λιτότητας της κυβέρνησης του Μάριο Μόντι έχουν κοστίσει φέτος σε κάθε ιταλική οικογένεια 1.129 ευρώ, σύμφωνα με την ίδια οργάνωση.- Στην Ισπανία ο τζίρος του λιανεμπορίου αυτή την εορταστική περίοδο ήταν 40% χαμηλότερος από ό,τι το 2007. Σύμφωνα με την «El Pais», κάθε οικογένεια δαπάνησε κατά μέσο όρο 600 - 650 ευρώ για χριστουγεννιάτικες αγορές από 900 - 1.000 ευρώ το 2007. Οι αγορές που έκαναν οι περισσότεροι Ισπανοί για τα παιδιά δεν ξεπέρασαν κατά μέσο όρο τα 50 ευρώ για το καθένα.
- Στη Γαλλία η πτώση των πωλήσεων τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα διαμορφώθηκε σε 7%. Η μέση αξία των αγορών το διάστημα των Χριστουγέννων κυμάνθηκε από 30 έως 60 ευρώ κατ' άτομο, σύμφωνα με τη «Figaro». Οι αγορές των τροφίμων από κέτερινγκ μειώθηκαν 10%, ενώ οι καταναλωτές προτίμησαν για την προμήθεια καπνιστού σολομού και φουαγκρά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τα δύο αυτά προϊόντα θεωρούνται παραδοσιακά για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι των Γάλλων. Τα δώρα μικρότερης αξίας προτιμήθηκαν πολύ περισσότερο από ό,τι άλλες χρονιές.
- Στο Βέλγιο φέτος πολύ περισσότεροι καταναλωτές προτίμησαν να αναβάλουν τις εορταστικές αγορές τους για τον Ιανουάριο όταν γίνονται οι μεγαλύτερες εκπτώσεις. Συγκεκριμένα, τις αγορές του για τον άλλο μήνα ανέβαλε 30% των Βέλγων.
- Στη Βρετανία ο αριθμός των αγοραστών την πρώτη ημέρα μετά τα Χριστούγεννα (Boxing Day) δεν αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2009 όπως ανέμεναν αρχικά αναλυτές της αγοράς. Το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον επικεντρώθηκε σε προϊόντα που πωλούνταν με σημαντικές εκπτώσεις. Οι προσφορές που έκαναν τα καταστήματα για να πουλήσουν την πραμάτεια τους ήταν χωρίς προηγούμενο. Φέτος οι βρετανοί καταναλωτές είδαν τα εισοδήματά τους να μειώνονται και νιώθουν ανασφάλεια λόγω της οικονομικής κρίσης και των μέτρων λιτότητας που ετοιμάζει το Λονδίνο.
- Στη Γερμανία ο τζίρος της χριστουγεννιάτικης αγοράς σημείωσε μικρή αύξηση 1,5%. Ωστόσο, μεγάλες αλυσίδες παρουσίασαν υποτονικές πωλήσεις.
Ρεπορτάζ : Γ. Κανελλόπουλος-Δ. Σκούφου
(από ΤΑ ΝΕΑ)
- Στη Γαλλία η πτώση των πωλήσεων τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα διαμορφώθηκε σε 7%. Η μέση αξία των αγορών το διάστημα των Χριστουγέννων κυμάνθηκε από 30 έως 60 ευρώ κατ' άτομο, σύμφωνα με τη «Figaro». Οι αγορές των τροφίμων από κέτερινγκ μειώθηκαν 10%, ενώ οι καταναλωτές προτίμησαν για την προμήθεια καπνιστού σολομού και φουαγκρά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τα δύο αυτά προϊόντα θεωρούνται παραδοσιακά για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι των Γάλλων. Τα δώρα μικρότερης αξίας προτιμήθηκαν πολύ περισσότερο από ό,τι άλλες χρονιές.
- Στο Βέλγιο φέτος πολύ περισσότεροι καταναλωτές προτίμησαν να αναβάλουν τις εορταστικές αγορές τους για τον Ιανουάριο όταν γίνονται οι μεγαλύτερες εκπτώσεις. Συγκεκριμένα, τις αγορές του για τον άλλο μήνα ανέβαλε 30% των Βέλγων.
- Στη Βρετανία ο αριθμός των αγοραστών την πρώτη ημέρα μετά τα Χριστούγεννα (Boxing Day) δεν αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2009 όπως ανέμεναν αρχικά αναλυτές της αγοράς. Το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον επικεντρώθηκε σε προϊόντα που πωλούνταν με σημαντικές εκπτώσεις. Οι προσφορές που έκαναν τα καταστήματα για να πουλήσουν την πραμάτεια τους ήταν χωρίς προηγούμενο. Φέτος οι βρετανοί καταναλωτές είδαν τα εισοδήματά τους να μειώνονται και νιώθουν ανασφάλεια λόγω της οικονομικής κρίσης και των μέτρων λιτότητας που ετοιμάζει το Λονδίνο.
- Στη Γερμανία ο τζίρος της χριστουγεννιάτικης αγοράς σημείωσε μικρή αύξηση 1,5%. Ωστόσο, μεγάλες αλυσίδες παρουσίασαν υποτονικές πωλήσεις.
Ρεπορτάζ : Γ. Κανελλόπουλος-Δ. Σκούφου
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου